Sunday, February 25, 2007

自己紹介 (じこしょうかい)

はじめまして!どうぞよろしくおねがいします。 二ールです。 
わたしはコロンビアのだいがくのだいがくいんせいです。 

ニューヨークからきました。 わたしのせんこうは神経生物学(しんけいせいぶつがく-neurobiology)です。 よねんせいです。 ここでhippocampal networksのべんきょうをします。 
とうきょうと日本りょうりがだいすきです。 

おせわになります。

6 comments:

asai said...

こんにちは、ニールさん、TAのあさいです。神経生物学。。むずかしそうですね。。どんな けんきゅう を しているのですか?
とうきょうがすきなんですね。いったことが ありますか?いろいろ な文化がまざりあっていて、とても おもしろい まちですよ。

Minami·Eternal Thinker said...

Hi, Neil
This is Ting, I didnt realize that it was ur birthday yesterday.

anyway, 誕生日おめでとう ございます!

satoza said...

きのうはニールさんのたんじょうびでしたね。おたんじょうびおめでとうございます!

neil said...

すみません。 I was trying to repeat today's date, for practice! 私のたんじょうびはしがつのじゅうろくにち。 ごめんなさい!

vw said...

Hi Neil,

Thanks for your suggestion on the Firefox translator. Unfortunately, I'm a loyal user of Internet Explorer. There must be an equivalent for IE though. I'll search for it.

Btw, the manga from your last post cracked me up! I want to try that in Japanese too!

J Gott said...

your composition=げすき。